2013. június 4., kedd

Palántaözön... a Gödöllői Szent István Egyetem kertészetének ajándéka

Ma a SZIE kertészetében jártam, ahol Mátyás Izolda lelkes segítőkészségének, Helyes Lajos közbenjárásának köszönhetően eljutottam Vezér Évához, akinek a nevét azóta többször is felemlegettem... annyira kedves és segítőkész volt. Nagyon hálás vagyok és köszönünk szépen mindent!!!

Rengeteg palántát kaptunk, hatalmasak, gyönyörűek, tele virággal, apró termésekkel. A közös parcellákat tudjuk beültetni uborkával, paradicsommal, paprikával, padlizsánnal és sárgadinnyével. A balkonparadicsomok nagy részét a kerttagok otthon nevelgetik majd, ezzel népszerűsítve a balkonkerészetet.



Már kedden gyorsan be is kerültek a földbe a paradicsomok, a paprika egy része, néhány padlizsán és a sárgadinnyék... amikor hallottuk a hírt, hogy az árvíz nagy valószínűséggel eléri a kertünket. Így a kiültetést felfüggesztettük, jelenleg az otthoni kertemben várják a sorsukat. A beültetett palántákért is valószínűleg kimegyünk, kiássuk őket, még mielőtt ellepné az ár. Reméljük, hogy sok túlélő növény lesz, de már most látjuk, hogy az eddigi munkánk jelents része kárba veszett. 

Az egyetemtől kapott palántákat a közös parcellákba szántuk, a víz visszavonulása után azonban elképzelhető, hogy a kerttagok között kerül majd kiosztásra, cserébe az elveszett terményekért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése